Google Ads reklaam
Maailma ja ka Eesti populaarseim otsingumootor on Google ja reklaamkanal Google Ads. Google otsingumootorit kasutab enam kui 80% maailma elanikkonnast. Tänu sellele on Google Ads reklaamikampaaniad enimlevinud väljundid enda toote ja teenuse esiletõstmiseks.
Mis on Google Ads reklaami eelised?
- Ühes reklaamimise halduskeskkonnas tekstreklaam, piltreklaam, videoreklaam.
- Kõik valitud reklaamkanalid on sihtrühmale suunatud.
- Investeeringu tulemuslikkus täpselt mõõdetav.
- Maksad ainult siis, kui keegi sooritab sinu poolt määratud toimingu – näiteks klikk reklaamile (suunamine valitud URL-le), videovaatamine jms.
- Google Ads reklaamikeskkond võimaldab kiirelt ja operatiivselt oma sõnumit muuta.
Google Ads suuremad kampaaniagrupid:
- Google Ads Tekstreklaame kuvatakse otsingus ainult sinu poolt valitud täpset märksõna sisestades, kui inimene otsib konkreetset toodet/teenust. Tasu võetakse ainult reklaamikliki mitte reklaamide kuvamise eest! Kampaaniavaliku soovitus on manuaalne klikihind, aga saab ka automaatselt “vaikimis”, kus Google korrigeerib oma suva järgi ülesse-alla).
- Google Ads Piltreklaame kuvatakse täpselt sinu poolt valitud teemadega (huvidega jne) seotud kodulehtedel (sh portaalid, foorumid). Lisaks järelturundus (ReMarketing) sihtimine juba kodulehte külastanud potentsiaalsetele klientidele. Kampaaniavaliku soovitatud makseviis on klikkide eest, aga saab Googlele maksta ka 1000 kuvamise eest.
- YouTube videoreklaamid kuvatakse sarnaselt Google Ads piltreklaamidele. Valid huvid, teemad, demograafilised parameetrid (vanusevahemikud, sugu) ja paned paika päevaeelarve, mida kulutad Google otsetasudele. “Reklaamvideot” näidatakse seotud teemadega YouTube videote kõrval või “voosisese reklaamina (“jäta vahele” reklaam näiteks). Lisaks muidugi järelturundus (ReMarketing) sihtimine suurema potentsiaaliga klientidele. Kampaaniavaliku soovitatud makseviis on reaalsete vaatamiste eest, aga saab Googlele maksta ka 1000 näitamise eest.
Reklaamimisel tasub ettevaatlik olla ja eelnevalt tutvuda kanali pakutavate võimalustega. Kui lood Google Ads kampaaniat, siis on tehtud kõik näiliselt väga lihtsaks, kus võimalus vajutada “edasi-edasi-edasi-lõpeta” ja kampaania ongi loodud ning reklaame kuvatakse üsna valimatult. Kuna see reklaamikeskkond on Google suurim sissetulekuallikas, siis nende loogiline eesmärk ongi jätta “seaded” võimalikult laiahaardeliseks ja võimaldada kliendile rohkem klikke kiirelt kuluva eelarvega. Google Ads ametlikul kodulehel on palju infot, kuidas kogu protsess käib ja mida tuleks jälgida, et saavutada maksimaalne kampaania efektiivsus. Üks esimesi kriteeriumeid saavutada teistest soodsamat klikihinda on kodulehe süsteemi korrasolek! Näiteks kodulehe turvalisus (HTTPS peab olema! WordPressile lisamine) ja regulaarsed süsteemiuuendused. Kui selle materjaliga pole aega tutvuda, siis on oht, et reklaam ei hakka korrektselt tööle ning klikihind kujuneb optimaalsest kordades kallimaks.
Hinnastamine ja aruandlus.
Kui ei ole aega, et ennast Google Ads reklaamivõimalustega kurssi viia ja siis aeg-ajalt end täiendada, siis tasub reklaamide planeerimine, eelarvekoostamine ja haldamine usaldada spetsialistide kätte. Google Ads haldusteenuse eesmärgiks on hoida klikihind võimalikult madal saavutamaks parim kuluefektiivsus ja jälgida eelarvet vastavalt kliendi soovile. Enamasti sisaldab Google Ads haldus kolme suuremat kampaaniagruppi: tekstreklaamid, piltreklaamid ja videoreklaamid. Kampaaniatele luuakse eraldi märksõnade, teemade, huvide grupid; lisatakse demograafilised parameetrid. Kui nö “baas” on loodud, siis algab haldustöö: reklaamkonto ja reklaamide loomine, pidev kampaaniate toimivuse monitooring ja vajadusel kampaaniate lisaoptimeerimine. Klienti teavitatakse eelarve lõppemisest ning saadetakse jooksvalt statistikat Googlele kulunud otsekuludest ja antakse soovitusi edasisteks perioodideks.
Google Ads halduse hind sõltub peamiselt valitud reklaamkanalite arvust. Tekstreklaam, piltreklaam, videoreklaam või kõik kolm, mis on soovitatav, et katta kõik potentsiaalsed tegevusega seotud valdkonnad. Järgmiseks määravad hinda kanalite kampaaniamahud: märksõnade arv, erinevate huvide ja teemade arv, demograafilised parameetrid, mitmes keeles kampaaniad, regioonide arv (iga riik = üldjuhul 1 regioon), kus reklaame kuvatakse jne. Lisaks kujuneb hind paljudes ettevõtetes ka haldusperioodi pikkusest, ülevaadete saatmise intervallidest, kodulehele saabuva külastaja käitumismaneeride analüüsist läbi Google Analytics programmi jpm.
Uuri alati kuhu täpselt Su investeering kulub!
Kindlasti tuleb enne lepingu sõlmimist täpselt välja uurida, kui palju makstud investeeringust läheb Google Ads kampaania haldusteenusele ning kui palju Google otsetasudele. Otsetasud määravad kõige rohkem just Teile tuleva kasumlikkuse, sest need on reaalsed suunamised Teie tootele/teenusele, Teie videote vaatamised ehk siis suhtlus potentsiaalse kliendiga. Tavaliselt on saadetavatel ülevaadetel alati välja toodud Googlele kulunud summad iga sihtimise (märksõna, huvi, järelturundus) järel. Kui detailset ülevaadet Teile ei edastata, siis tasub kindlasti uurida, sest vastasel juhul puudub ülevaade, kuidas Teie investeeringul läheb ja kas saaks veelgi paremini kampaaniat ülesse ehitada.
Google Ads on väga hea vahend, kuidas tutvustada oma toodet/teenust ning leida uusi kliente – kui on regulaarselt lisaaega, tee ise (alati on enamus töödest tehtavad endalgi!), aga kui soovid põhitööle keskenduda, siis tasub uurida spetsialisti abi. Kui veel pole jõudnud, siis tasub kindlasti proovida ja kui oled jõudnud iseseisvalt, siis tasub testida ka spetsialisti poolt kampaaniahaldust.
Reklaamkampaaniate konkurentsianalüüs (sh eelarvestamine) ja kodulehe Audit on alati Tasuta! Küsi pakkumist või lisainfot.