Kodulehe optimeerimine
Kodulehe optimeerimine otsingumootorisõbralikuks (SEO) sisaldab tihtipeale vaid väikeseid muudatusi veebilehe tehnilises osas. Kõige lihtsam viis, kuidas oma veebilehte paremaks muuta, on kirjutada üles märksõnad, millega soovite internetis leitav olla. Seejärel, saamaks ülevaadet kodulehe hetkeseisust, trükkige need erinevatesse otsingumootoritesse (Google, Bing, Yahoo jne). Lähtuvalt tulemustest saab planeerima hakata otsingumootorireklaami – kiirem viis, kuidas oma märksõnadega esilehele jõuda. Paralleelselt oleks soovitatav keskenduda ka oma kodulehe optimeerimine nendele märksõnadele.
Kodulehe optimeerimise 10 punkti, mida saate ise oma veebilehel ära teha:
- Igal lehel peaks olema ainulaadne Pealkiri, mida kuvatakse brauseri päiseribal (“title”) ning Kirjeldus (“meta description”), mida veebilehel ei kuvata, kuid näidatakse otsingumootorites;
- Igal lehel peaks olema selgestiloetav ja meeldejääv aadress (URL);
- Tuntuse ja leitavuse suurendamiseks võib kasutada seotust suhtlusvõrgustikega (nt Facebook reklaam) ning kirjutada asjassepuutuvaid tekste oma blogisse/uudiste rubriiki;
- Vaadata üle, kas kodulehel olevad lingid kirjeldavad seda kohta, kuhu nad suunavad (link “title”);
- Kõik pealkirjana mõeldud tekstiosad peaksid olema kirjeldatud vastava stiiliga (“h1”, “h2”, “h3” jne), sest nende järgi hindab otsingumootor teksti tähtsust;
- Indekseerimiseks on oluline sitemap.xml fail. Tasub vaadata, kas Teie veebil on see olemas;
- Külastajal peaks lehel ringi liikudes olema ülevaade, kus ta hetkel asub. Igal lehel võiks olla võimalus pöörduda tagasi avalehele;
- Tekst peab olema kergesti leotav. Soovitatav on vältida kaldkirja ning hoida värve ja kirjastiile ühtsena läbi terve lehe;
- HTML ja CSS kood peavad edukalt läbima standarditele vastavuse testi (W3 validator testid, HTML ja CSS);
- Kasutada tuleks erinevaid tasuta tööriistu, millega analüüsida veebilehe eeliseid ja puudusi. Kõige kergem on alustada, seadistades oma veebilehele Google Analytics’i, mis annab hea ülevaate veebilehel toimuvast – külastajatest, trendidest jms.
Kodulehe optimeerimine (SEO) on väga ajakulukas ning valmis ei saa see kunagi. Püüdke leida endale selleks aega, analüüsida Google Analytics tulemusi ning teha vastavaid muudatusi. Alati ei pea alustama suurtest asjadest, kuid ka väikesed uuendused võivad endaga kaasa tuua märkimisväärseid tulemusi.