Google AdWords
Maailma populaarseim otsingumootor on tõusnud ülekaalukaks turuliidriks ka Eestis. Gemius Ranking andmetel kasutab Google otsingumootorit enam kui 75% eestlastest. Tänu sellele on Google AdWords’i hakatud oma reklaamikampaaniates üha enam kasutama.
Mis on Google AdWords eelised?
- Reklaam on otsingupõhine, mis tagab sihtrühmale suunatuse
- Täpselt mõõdetav ehk saad kontrollida, kas reklaamist oli kasu
- Reklaami näidatakse Google otsingumootoris vaid siis, kui inimene otsib konkreetset toodet/teenust
- Tasu võtab Google ainult klikkide eest (1 klikk 8h jooksul)
- Lihtne on operatiivselt muuta oma sõnumit
Reklaamimisel tasub ettevaatlik olla ning eelnevalt kanali pakutavate võimalustega tutvuda. Google AdWords’i ametlikul kodulehel on palju infot, kuidas kogu protsess käib ja mida tuleks jälgida. Vastasel korral on oht, et reklaam ei hakka tööle ning klikihind kujuneb optimaalsest palju kallimaks.
Kui ei ole aega, et ennast Google AdWordsiga kurssi viia, tasub reklaamide planeerimine, koostamine ja haldamine usaldada spetsialistide kätte. Haldusteenuse eesmärgiks on hoida klikihind võimalikult madal ning eelarve vastavalt kliendi soovile. Enamasti sisaldab Google AdWords haldus nii märksõnade valikut, konto ja reklaamide loomist, pidevat märksõnade/reklaamide monitooringut ja vajadusel nende vahetamist ning klikiettemaksu monitooringut. Samuti kliendi teavitamist eelarve lõppemisest ning jooksvalt statistika saatmist.
Google AdWords halduse hind sõltub peamiselt märksõnade arvust, paljudes ettevõtetes ka haldusperioodi pikkusest. Kindlasti tuleb enne lepingu sõlmimist täpselt välja uurida, kui palju makstud summast läheb haldusele ning kui palju klikkidele. Samuti peaks olema saadetaval statistikal märgitud detailselt, kui palju on ühe või teise märksõna peale raha kulunud. Google AdWords on väga hea vahend, kuidas tutvustada oma toodet/teenust ning leida uusi kliente. Tasub proovida.